دسته بندی
استان و شهر

آموزش آواز و گروه نوازی

توجه:

این آگهی منقضی شده است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی دهنده نمایش داده نمی‌شود.

هشدار پلیس: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد.
نکته ی 1
بر شیوه تقلیدی گوشی یا سینه به سینه یی در فراگیری آواز نقدهایی شده که بی جا و بی استدلال هم نیست، اما به جاست به این مطلب اشاره شود که تقلید از حس و حال و ذائقه ی هنری و رنگ صدا و سبک خواندن و خصوصیات معلمین یا به عبارتی همانند سازی هنری با اشخاص می تواند جای تامل و ایراد باشد زیرا هر گلی باید رنگ و بو و شکل خود را بیابد و حفظ کند.
لذا وقتی موضوع محوری در امر آموزش آواز، تمرین تکنیک و افزایش قدرت خوانندگی –که در همه ی سبک ها یکسان است، به میان می آید، به ویژه که با نوت نگاری و تحلیل علمی در می آمیزد، وضع فرق می کند.
در واقع باید این دو، یعنی نغمه خوانی و تکنیک خواندن را از یکدیگر متمایز ساخت و هدف کتاب حاضر ارائه ی تمرین های تکنیکی جهت مستحکم ساختن زیربناهای خوانندگان است تا در هر سبکی که مایلند آواز بخوانند اما از اقتدار لازم برخوردار باشند و نهایتا در تعقیب و یافتن موجودیت هنری خویش برآیند که این از اراده و نگاهی خاص بر می آید.
به عبارتی در هر امری از جمله خوانندگی دو اصل کلی موجب توفیق قطعی است.
1- اعتقاد به حقیقت آن کار
2- تمرین زیاد و پی گیرش

نکته ی 2
در رشته ی آواز چندین علت و عامل نقش موثر دارند. مثلا وسعت صدادهی حنجره، رنگ یا زنگ و طنین صدای حنجره، نیروی بدنی و اندام های صوتی مناسب، احساس قوی و غنی داشتن و نیز لوازم دیگری که بعضاً اکتسابی و برخی خدادادی اند تا شخص با برخورداری از آنها به درجات بالایی از پیشرفت برسد.
ولی این ها دلیل بر عمومی نشدن خواندن نمی شود زیرا توفیق در این راه یا برخورداری از نعمت آواز امری نسبی است که با کار زیاد یا تلاش عاشقانه به میزان زیادی هر کاستی و احیاناً نواقص در موارد فوق جبران می گرددو نتیجه یی را که فرد انتظار دارد برآورده خواهد شد، کافی است اهل زحمت بوده و معنای نسبی بودن را درک نماییم و به همه جا و همه چیز تعمیم دهیم.
حتی اگر یک ترانه ی ساده و کوچک را بتوانی درست و زیبا بخوانی، برای خود یا برای یک دوست، یک معشوق چه بهتر به بزرگی همه ی مردم، این خوانندگی است و باید توانش را به دست آورد.
به این منظور لازم است تکنیک خواندن، ناشی از شناخت اعضاء اندام های صوتی خود و به کار گیری درست و به موقع آن ها را افزایش داد.
در این راستا تشابهاتی بین نوازندگی و خوانندگی وجود دارد که می توان از آنها بهره جست و به قواعد یا محکماتی دست یافت، فقط باید حنجره و کلیه ی اندام های صوتی انسان را یک ساز طبیعی در نظر گرفت مانند هر ساز مصنوعی.
وقتی نواختن هر سازی در واقع شناخت قابلیت ها و دانش بهره بری صحیح و کامل از آن برای بیان احساس است، چرا همین تعریف و برداشت را در مورد خوانندگی نداشته باشیم و در مقام مقایسه از تجربیات گوناگونی که خارج از این حوزه به دست آمده استفاده نبریم.

نکته ی 3
اولین وجه تشابه را می توان در خصوص معرفی اعضاء جزء و کل یا مجموعه اندام های صوتی یعنی ساختار ساز انسان دانست، همان گونه که در متدهای آموزشی انواع سازها نخست در صدد معرفی ساز مربوطه برمی آیند تا هنرجو با قسمت های مختلف آن آشنایی یابد .
بخش های ساز انسان از پایین از به بالا و پایین می رود و عمل تنفس را در کنترل دارد، شش ها، که محصور در قفسه ی سنه اند و سینه برای پر شدن از هوا به طور اختیاری می باید جلو و بالا بیاید و هرگز افتاده و فرورفته نباشد و در رابطه با این گنجایش توصیه می شود معده هنگام خواندن پر از غذا نگردد تا حجم لازم برای تنفس در اختیار باشد –نای، که مجاری ارتباطی هوا بین قفسه ی سینه و اندام های وسطی است، حنجر، که دارای قسمت های مختلف با جنس های متفاوت و نیز تارهای صوتی است و در مسیر جریان هوا قرار دارد و در عمل بازدم به منظور تولید صدا کاربری پیدا می کند، چه به صورت موسیقیایی با استفاده از همه ی تارهای صوتی اش و جه برای صحبت کردن و استفاده ی کمتر از کل قابلیتش که به این حالت گویشی از تولید صدا در موسیقی رسیتاتیف یا پارلاتی می گویند. اجزا و عضلات عقب دهان در مطقه ی گلو، زبان، که ایم مجموعه ی متصل به هم موسومند به نرم کام ها، فک ها، که بالایی ثابت و شکل دهنده ی حفره ی قوسی دهان و پایینی از طرفین بر محوری تعبیه شده و متحرک است تا بیان را میسر سازد. –دندان ها، که در فک ها نشسته اند و مجموعشان موسومند به سخت کام ها، لب های برین و زیرین که در حالت بیان و تلفظ و خروجی صدا نقش مهمی دارند، بینی، شامل سوراخ های باز و غضروف داخلی و پرههای بیرونی و ماهیچه های بالای آن که هر قسمت در خواندن موضوعات تکنیکی به خصوص در نفس گیری و رنگ صدا از اهمیتی برخوردارند. –جمجمه و عضلات متعدد صورت، مانند ماهیچه های زیر چشم و در ناحیه ی شقیقه ها و بالای لب ها و غیره که به مجموعشان میمیک یا ماسک صورت در منطقه ی بالای ساز انسان می گوییم و بر اداء نمودن حروف و نیز طنین و رزنانس و کلا بر کیفیت حالت آواز بسیار تاثیر گذارند.
تشابه ساختاری بین این اعضا با قسمت های مختلف سازها به وضوح مشاهده می شود . کاسه ی رزنانس، سیم ها –منافذ خروج صدا، لوله ها، کلیدها با طرز کارهایی که دارند وجوه مشترکی بین آنها محسوب می گردد که جای ورود به حوزه ی بحث و شرح و قیاش شان نیست.
این اندام ها شامل جزئیاتی اند که هریک کارایی خاص دارند و هر چه بیشتر و بهتر شناخته شوند یا در اثر تمرین های بهتر ورزیده شده و تحت کنترل و تسلط خواننده در آیند، بی شک کاربری مناسب و به جایی خواهند یافت.
این یعنی از کل قابلیت های ساز انسان استفاده کردن برای بیان همه ی حالات درونی و ابراز هرگونه احساسی که خواننده می تواند داشته باشد.
به عبارتی کوچک ترین حرکت فیزیکی در این اندام ها موجب تغییر رنگ و طنین و رزونانس صدا و اداء کلام و نحوه ی اجرا و کم و زیادی خروجی صدا و غیره خواهد شد. وقتی صدا را از ناحیه ی شم یا منطقه ی میانی یعنی گلو خارج سازید یا آن را به داخل جمجمه ببرید هریک کیفیتی یا کمیتی ویژه به آن می بخشد لذا در مواقع خاصی این امر رعایت می شود و یک خواننده یی که شیوه ی علمی و صحیح خواندن را پیش می گیرد باید به این امور و نحوه ی استفاده از اندام ها آگاهی داشته باشد تا ضمن بهره وری از این ساز هیچگاه به آن آسیب نرساند.
پس اولا باید از وجودشان غافل نبوده و بی استفاده نگذاشت و ثانیا بنا به اصل اعتدال، هنگام خواندن همگی را در شرایط معتدل یا حالت کاملا طبیعی و آزاد و مبنی بر آنچه آهنگ ها یا موضوع بیان موسیقایی طلب می کند به که رفت و از هر گونه فشار غیر طبیعی و عصبیتی پرهیز کرد تا عوارض و آسیب هایی پیشامد نکند.
طبعاً هر شیوه ی آموزشی و مکتب و سبکی که این قاعده یا نکات یاد شده را نادیده بگیرد نمی تواند سالم یا کامل تلقی گردد.

نکته ی 4
همچنان که در نوازندگی ابتدا با موضوع طرز قرار گرفتن پشت ساز یا در دست گرفتن آن مواجهیم، در خوانندگی نیز موصوع طریقه ی ایستادن یا نشستن حتی خوابیدن مطرح است که در صورت صحیح بودن، کمک می شود به درست خواندن.
در این خصوص باید گفت اگر پاها به اندازه ی طول شانه ها باز باشد و همه ی قسمت های بدن بر محور خطی عمود قرار گیرند و سر با زاویه ی 90 درجه روبرو سینه بر آمده واقع گردد، فرم مطلوبی است برای راحت خواندن.
فرم نشستن هم از این قاعده تبعیت می کند اگر چه بدن از ناحیه ی لگن زاویه ی 90 درجه پیدا خواهد کرد. حتی وضعیت خوابیدن نیز چنین است، با این فرق که محور خط افقی به خط عمودی مبدل می شود.
نکته 5
نواختن سازها همیشه با تمرین های ساده و کند و راحت شروع می شود تا هنرجو بتواند هم وضعیت کلی اندام های خود را تحت کنترل قرار دهد و هم بر آنچه می نوازد تسلط و ادراک لازم داشته باشد. این امر زمینه و شرایط مساعدی را برای اجرای تمرین ها و قطعات سنگین و پیچیده تر فراهم می آورد.
در خوانندگی نیز مشابهت دارد، هنرجو برای گرم کردن صدا که به دیگر سخن ورزآوری و آماده سازی مجموعه اعضا صوتی است، همچنین به منظور تحت نظارت درآوردن اوضاع اندام ها از باب فرم و نحوه عملکرد می باید در منطقه ی وسط وسعت صدا دهندگی با اجرای تمرین های ساده و آرام و کم نیرو کارش را آغاز نماید.
آن سان که نوازندگان سازهای بادی با نت های کشیده و در سازهای زهی با آرشه کشی و در سازهایی مانند پیانو با نواختن آهسته ی گام ها و در کوبه یی ها با ریز زدن تمرین های روزانه شروع می شود این آغازی منطقی و حکیمانه است
موضوع دیگری که بی ربط با مضمون فوق نیست آمادگی روحی خواننده در شروع تمرینات در هر مقطعی در هر مقطعی از کار است یعنی با نظر به دو اصل اعتقادی که بیشتر که بدان اشاره رفت خواننده می باید بر انجام تکالیف آموزشی خود احترام و قداستی قائل شود و در نتیجه بین آن و مشکلات فکری و روحی و دغدغه های احتمالی تفکیک به عمل آورد و هر یک را در جای خویش قراردهد و سعی کند تمرین نمودن و به خصوص اجرای برنامه ها و کنسرت ها را به دور از تاثیر هر گونه نگرانی و اضطراب و تحریکی انجام دهد و لذا این تسلط و کنترل و نظارت بخشی از قدرت هنری و توانمندی در حفظ خود از سوی هنرمند به شمار می رود
نکته 6
حفاظت و سالم تمامی اندام های صوتی تکلیف دیگری برای هر خواننده است آن گونه که یک نوازنده ی ویولنسل از ساز خود در شرایط مختلف آب و هوایی و مکانی به خوبی مراقبت می کند با پیش و پس از تمرین ها اقدامات نظافتی و ایمنی را به عمل میآورد یا یک پیانیست که مکلف است از دست و انگشتانش با دقت نگهداری نماید.
از آنجا که حنجره در جمع اعضا صوتی حساس و ظریف تر است و همواره در مسیر عبور هوا و سرماست و در معرض آسیب بیشتری می باشد. می توان گفت حساسیت خوانندگان در حفظ و مراقبت از ساز خود بیش از سایرین است.
به هر حال توصیه می شود از سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی الکلی و سرد و تمرین نمودن در هوای سرد و از سرفه های شدید و خشن و از تمرین های سنگین قبل از گرم کردن صدا و یا از فشارهای زیاد عصبی و از جیغ کشیدن و انجام حرکات خارج از کنترل اکیدا پرهیز شود تا منجر به خون ریزی تارهای صوتی و صدمه دیدن اعضاء در سیستم دستگاه صوتی نگردد.
بدانیم که گاهی آواز نخواندن و حتی صحبت نکردن و سکوت نمودن مناسب ترین راه حل برای رفع مشکلی یا برای پیشرفت بیشتری می تواند به حساب آید، مهم رعایت اصل اعتدال از درک حقیقت آن است.
اشتراک گذاری:
تصویر کاربر

نتایج جستجوی گوشی

special
۱۳۹۲/۰۴/۲۲

شرکت طراحان فناور آکام (نصب و راه اندازی شبکه

شرکت طراحان فناور آکام (نصب و راه اندازی شبکه ، طراحی و برنامه نویسی سایت ، سرویس آی پی تلفنی VOIP ، دوربین های مدار بسته ، IP CAMERA ،تولید نرم افزار ، سامانه ارسال و
آکام آکام استان تهران
special
۱۳۹۱/۰۳/۱۵

هشدار دهنده جلوگیری ازخواب آلودگی راننده

دستگاه هشدار دهنده هوشمند ضد خواب آلودگی .محصولی از شرکت سینا رعد صفاهان.جلوگیری از خوابیدن در حین رانندگی به حداقل رساندن تصادفات ناشی از خواب آلودگی است. باتائیدیه
سلطانی استان چهارمحال و بختیاری
special
۱۳۹۱/۰۳/۱۱

سامانه پیام کوتاه+شماره 8 رقمی رایگان

.:ــتیم ارتباطاتی قاصدکــ:. ارائه سامانه پیام کوتاه همراه با شماره های رایگان 8 رقمی مانند:10000118و20000118و1000112و30002118 امکانات پنل: نظرسنجی,منشی,انتقال
حسین باوفا استان خراسان رضوی
special
۱۳۹۱/۰۳/۱۲

Microsoft Zune White 30gb

4 ماه هست برام از استرالیا آورده شده اما زیاد باهاش کار نکردم چون گوشی موبایل کارم رو راه انداخته. بدون مشکل فنی و ظاهری. در حد نو. با تمام لوازم: جعبه, هدفون مغناطیسی ,
مهرداد علی زاده استان خراسان رضوی
special
۱۳۹۰/۱۱/۱۴

خدمات ایمنی و آتش نشانی

تامین و تولید انواع تجهیزات آتش نشانی (مونیتور ، نازل ، هایدرانت ، شلنگ ، دستگاههای تنفسی ، خاموش کننده ها و کپسولهای آتش نشانی ، لباسهای آتش نشانی) تامین - طراحی -
رضا حامی استان مازندران
۱۴۰۴/۰۲/۰۸

گوشی موبایل ضدانفجار-EX-handy mobile

قابل توجه شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی گوشی موبایل ضد انفجار جهت استفاده در مناطق خطر (hazardous area )، تاسیسات نفتی، پالایشگاه ها، شرکتهای پتروشیمی و کلیه محیط های
عبدالحسین سلیمانیان استان تهران
۱۴۰۴/۰۱/۳۱

آموزش تعمیرات موبایل

آموزش اصول کلی تعمیرات موبایل مجهز ترین کارگاه آموزشی با اعطای مدرک سازمان فنی و حرفه ای سرفصل های آموزش تعمیرات موبایل : آشنائی با ابزار های مورد نیاز جهت تعمیرات
فرهاد نجفی استان کرمانشاه
۱۴۰۴/۰۱/۱۹

پاناسونیک

عصر ارتباطات، مرکز تخصصی پاناسونیک، یستار، ان ای سی، یالینک شرکت عصر ارتباطات پیشرو در امور مخابراتی و کلیه پروژه های خدمات سانترال و مرکز تلفن از قبیل نصب و راه
شرکت عصرارتباطات استان تهران
۱۴۰۳/۰۳/۲۹

نرم افزار چارچوب نرم افزار همراه طراحی و فروش انوا

نرم افزار چارچوب نرم افزار همراه طراحی و فروش انواع در و پنجره شرکت فناوری داده پویشگر با تکیه بر دانش فنی خود و بیش از یک دهه تجربه فعالیت موفق و قوی در صنعت در،
شرکت داده پویشگر نرم افزار جامع استان تهران
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

حک لیزر با دستگاه لیزری

حک لیزر با دستگاه لیزری حک لیزر به طور کلی بر دو گونه است. حک لیزری غیرفلزات و حک لیزر فلزات. دستگاه های حک لیزری فلزات در موراد زیر استفاده می شوند: - حک لیزری
شرکت نورآفرین استان تهران
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

باریت کریستال (BaSo4)مناسب شیشه سازی

5 درصد باریت در صنایع شیشه سازی و سرامیک کاربرد دارد. در شیشه سازی به عنوان همگن کننده ماده مذاب، کاهش حباب و درخشندگی و شفافیت محصول کاربرد دارد. شیشه های حاوی باریم
zamin kav استان تهران
۱۴۰۲/۰۵/۰۳

مجتمع آموزشی : دوره های حرفه ای نرم افزار موبایل

اکس های پرکاربردی نرم افزار تلفن همراه زمان دوره 36 ساعت دوره های یک روز در میان و فشرده ویژه دیگر استان ها برگزاری کلاس در آزمایشگاه مجهز و یک سیستم کامل در اختیار
بهرام پروانیان استان اصفهان
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

بهترین جی پی اس خودرو و اشخاص

کوچکترین GPS جی پی اس ماشین،بهترین ردیاب شخصی، ردیاب خودرو،بهترین مسیر یاب و دزدگیر ماشین، ردیابی موبایل امکان شنود از راه دور یا مانیتورینگ صوتی به صورت
مهدی استان تهران
۱۴۰۱/۰۱/۲۲

گیت بازرسی بدنی

دستگاه گیت بازرسی یا گیت فلزیاب سیستمی برای بازرسی و کنترل افراد به هنگام ورود و خروج است که برای کشف انواع سلاح کمری گرم و سرد، گوشی همراه، ابزار و قطعات فلزی (در خروجی
رضا احمدی استان اصفهان
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

گوشی میکروفنی هایترا مدل SM20A1

گوشی میکروفنی هایترا مدل SM20A1 بسیار سبک با 10 پین اتصال برای ارتباطات ایمن می باشد. این مدل گوشی میکروفنی دارای وضوح صدای بالا و نگهدارنده مناسب می باشد. سیم PU قابل
ertebatrasa khotoot استان تهران
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

لوله بازکنی و نشت یابی لجن کشی و لوله کشی در تبریز

⭐فوری ⭐ابزار آلات تکمیل ⭐تضمینی ❌کارشناسان شرکت فنی تاسیساتی آبریزان تبریز در هر لحظه از شبانه روز آماده خدمت رسانی در زمینه های تشخیص ترکیدگی لوله و
محمدرضا علیزاده مجارشین استان آذربایجان شرقی
۱۴۰۰/۱۱/۲۳

📌 دوربین دام

📌 دوربین دام ۳ مگاپیکسل 📌لنز ۹۰ درجه 📌 انتقال تصویر روی گوشی 📌 گارانتی معتبر ⭕️ تعمیرات تخصصی پذیرفته میشود 📌 قیمت ۱۹۵۰۰۰
مجید حمیدزاده استان خراسان رضوی
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

دوربین مداربسته دام داخلی و بیرونی

دام 2 مگاپیکسل AHD.HVSI فلزی لنز 90 درجه دید در شب تاریکی مطلق انتقال تصویر روی گوشی گارانتی معتبر مشاور تخصصی تعمیرات تخصصی پذیرفته میشود با ما در تماس
زهرا رحیمی استان خراسان رضوی
۱۴۰۱/۰۸/۱۶

کفش، کلاه، دستکش، عینک، لباس کار، گوشی، ماسک

ایمنی حفاظتی تهران فروش انواع تجهیزات ایمنی و انفرادی و تجهیزات آتش نشانی فروش انواع تجهیزات فردی ایمنی کفش ایمنی ضد اسید و اداری و ساق بلند انواع لباس کار اداری؛
ایمنی و حفاظتی تهران ایمنی و حفاظتی تهران استان تهران
۱۴۰۱/۰۸/۰۸

فروش اکسس سرور، سویچ، روتر، ماژول، فایروال، ممور

********* پذیرش سفارش واردات سیسکو دست دوم و نو ********** انتخاب با شما و تامین قطعات ، تضمین خدمات ، گارانتی حقیقی ، خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان از ما برای
*شرکت هاناتل* استان تهران
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

چاپ روی محصولات با دستگاه لیزر

استفاده از دستگاه لیزر به عنوان پرینتر صنعتی از دستگاه های حکاکی لیزری ، در موارد متعددی به عنوان دستگاه چاپ یا پرینتر استفاده می شود. برخی از این موارد عبارتند
شرکت نورآفرین استان تهران
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

فروش دستگاه حکاکی لیزری

فروش دستگاه حکاکی لیزری از دستگاه های حکاکی لیزری ، در موارد متعددی استفاده می شود. برخی از این موارد عبارتند از: - حکاکی لیزری پلکسی گلاس برای کاربردهای تبلیغاتی و
شرکت نورآفرین استان تهران
۱۴۰۰/۰۷/۱۳

ارسال تبلیغات انبوه در واتساپ

*ارسال تبلیغات انبوه در واتساپ* ۶ کاربرد ارسال پیام واتساپ برندسازی / بازاریابی / تبلیغات / افزایش فروش / اطلاع رسانی / آموزش 🔹 یه تبلیغ *مدرن و لوکس* 🔹کلاس *کارت
ادریس محمدی استان مازندران
۱۴۰۱/۰۴/۲۵

آموزش سنتور

آموزشگاه موسیقی پیمان دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنتور یکی از سازهای موسیقی ایرانی است. فرهنگ دهخدا سنتور را اینگونه بازشناخت کرده است
پیمان قدیری استان تهران
۱۴۰۱/۰۴/۲۵

آموزش آواز و گروه نوازی

آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد. نکته ی 1 بر شیوه تقلیدی گوشی یا سینه به سینه یی در فراگیری آواز نقدهایی شده که بی جا و بی
پیمان قدیری استان تهران