دسته بندی
استان و شهر

آموزش آواز و گروه نوازی

توجه:

این آگهی منقضی شده است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی دهنده نمایش داده نمی‌شود.

هشدار پلیس: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد.
نکته ی 1
بر شیوه تقلیدی گوشی یا سینه به سینه یی در فراگیری آواز نقدهایی شده که بی جا و بی استدلال هم نیست، اما به جاست به این مطلب اشاره شود که تقلید از حس و حال و ذائقه ی هنری و رنگ صدا و سبک خواندن و خصوصیات معلمین یا به عبارتی همانند سازی هنری با اشخاص می تواند جای تامل و ایراد باشد زیرا هر گلی باید رنگ و بو و شکل خود را بیابد و حفظ کند.
لذا وقتی موضوع محوری در امر آموزش آواز، تمرین تکنیک و افزایش قدرت خوانندگی –که در همه ی سبک ها یکسان است، به میان می آید، به ویژه که با نوت نگاری و تحلیل علمی در می آمیزد، وضع فرق می کند.
در واقع باید این دو، یعنی نغمه خوانی و تکنیک خواندن را از یکدیگر متمایز ساخت و هدف کتاب حاضر ارائه ی تمرین های تکنیکی جهت مستحکم ساختن زیربناهای خوانندگان است تا در هر سبکی که مایلند آواز بخوانند اما از اقتدار لازم برخوردار باشند و نهایتا در تعقیب و یافتن موجودیت هنری خویش برآیند که این از اراده و نگاهی خاص بر می آید.
به عبارتی در هر امری از جمله خوانندگی دو اصل کلی موجب توفیق قطعی است.
1- اعتقاد به حقیقت آن کار
2- تمرین زیاد و پی گیرش

نکته ی 2
در رشته ی آواز چندین علت و عامل نقش موثر دارند. مثلا وسعت صدادهی حنجره، رنگ یا زنگ و طنین صدای حنجره، نیروی بدنی و اندام های صوتی مناسب، احساس قوی و غنی داشتن و نیز لوازم دیگری که بعضاً اکتسابی و برخی خدادادی اند تا شخص با برخورداری از آنها به درجات بالایی از پیشرفت برسد.
ولی این ها دلیل بر عمومی نشدن خواندن نمی شود زیرا توفیق در این راه یا برخورداری از نعمت آواز امری نسبی است که با کار زیاد یا تلاش عاشقانه به میزان زیادی هر کاستی و احیاناً نواقص در موارد فوق جبران می گرددو نتیجه یی را که فرد انتظار دارد برآورده خواهد شد، کافی است اهل زحمت بوده و معنای نسبی بودن را درک نماییم و به همه جا و همه چیز تعمیم دهیم.
حتی اگر یک ترانه ی ساده و کوچک را بتوانی درست و زیبا بخوانی، برای خود یا برای یک دوست، یک معشوق چه بهتر به بزرگی همه ی مردم، این خوانندگی است و باید توانش را به دست آورد.
به این منظور لازم است تکنیک خواندن، ناشی از شناخت اعضاء اندام های صوتی خود و به کار گیری درست و به موقع آن ها را افزایش داد.
در این راستا تشابهاتی بین نوازندگی و خوانندگی وجود دارد که می توان از آنها بهره جست و به قواعد یا محکماتی دست یافت، فقط باید حنجره و کلیه ی اندام های صوتی انسان را یک ساز طبیعی در نظر گرفت مانند هر ساز مصنوعی.
وقتی نواختن هر سازی در واقع شناخت قابلیت ها و دانش بهره بری صحیح و کامل از آن برای بیان احساس است، چرا همین تعریف و برداشت را در مورد خوانندگی نداشته باشیم و در مقام مقایسه از تجربیات گوناگونی که خارج از این حوزه به دست آمده استفاده نبریم.

نکته ی 3
اولین وجه تشابه را می توان در خصوص معرفی اعضاء جزء و کل یا مجموعه اندام های صوتی یعنی ساختار ساز انسان دانست، همان گونه که در متدهای آموزشی انواع سازها نخست در صدد معرفی ساز مربوطه برمی آیند تا هنرجو با قسمت های مختلف آن آشنایی یابد .
بخش های ساز انسان از پایین از به بالا و پایین می رود و عمل تنفس را در کنترل دارد، شش ها، که محصور در قفسه ی سنه اند و سینه برای پر شدن از هوا به طور اختیاری می باید جلو و بالا بیاید و هرگز افتاده و فرورفته نباشد و در رابطه با این گنجایش توصیه می شود معده هنگام خواندن پر از غذا نگردد تا حجم لازم برای تنفس در اختیار باشد –نای، که مجاری ارتباطی هوا بین قفسه ی سینه و اندام های وسطی است، حنجر، که دارای قسمت های مختلف با جنس های متفاوت و نیز تارهای صوتی است و در مسیر جریان هوا قرار دارد و در عمل بازدم به منظور تولید صدا کاربری پیدا می کند، چه به صورت موسیقیایی با استفاده از همه ی تارهای صوتی اش و جه برای صحبت کردن و استفاده ی کمتر از کل قابلیتش که به این حالت گویشی از تولید صدا در موسیقی رسیتاتیف یا پارلاتی می گویند. اجزا و عضلات عقب دهان در مطقه ی گلو، زبان، که ایم مجموعه ی متصل به هم موسومند به نرم کام ها، فک ها، که بالایی ثابت و شکل دهنده ی حفره ی قوسی دهان و پایینی از طرفین بر محوری تعبیه شده و متحرک است تا بیان را میسر سازد. –دندان ها، که در فک ها نشسته اند و مجموعشان موسومند به سخت کام ها، لب های برین و زیرین که در حالت بیان و تلفظ و خروجی صدا نقش مهمی دارند، بینی، شامل سوراخ های باز و غضروف داخلی و پرههای بیرونی و ماهیچه های بالای آن که هر قسمت در خواندن موضوعات تکنیکی به خصوص در نفس گیری و رنگ صدا از اهمیتی برخوردارند. –جمجمه و عضلات متعدد صورت، مانند ماهیچه های زیر چشم و در ناحیه ی شقیقه ها و بالای لب ها و غیره که به مجموعشان میمیک یا ماسک صورت در منطقه ی بالای ساز انسان می گوییم و بر اداء نمودن حروف و نیز طنین و رزنانس و کلا بر کیفیت حالت آواز بسیار تاثیر گذارند.
تشابه ساختاری بین این اعضا با قسمت های مختلف سازها به وضوح مشاهده می شود . کاسه ی رزنانس، سیم ها –منافذ خروج صدا، لوله ها، کلیدها با طرز کارهایی که دارند وجوه مشترکی بین آنها محسوب می گردد که جای ورود به حوزه ی بحث و شرح و قیاش شان نیست.
این اندام ها شامل جزئیاتی اند که هریک کارایی خاص دارند و هر چه بیشتر و بهتر شناخته شوند یا در اثر تمرین های بهتر ورزیده شده و تحت کنترل و تسلط خواننده در آیند، بی شک کاربری مناسب و به جایی خواهند یافت.
این یعنی از کل قابلیت های ساز انسان استفاده کردن برای بیان همه ی حالات درونی و ابراز هرگونه احساسی که خواننده می تواند داشته باشد.
به عبارتی کوچک ترین حرکت فیزیکی در این اندام ها موجب تغییر رنگ و طنین و رزونانس صدا و اداء کلام و نحوه ی اجرا و کم و زیادی خروجی صدا و غیره خواهد شد. وقتی صدا را از ناحیه ی شم یا منطقه ی میانی یعنی گلو خارج سازید یا آن را به داخل جمجمه ببرید هریک کیفیتی یا کمیتی ویژه به آن می بخشد لذا در مواقع خاصی این امر رعایت می شود و یک خواننده یی که شیوه ی علمی و صحیح خواندن را پیش می گیرد باید به این امور و نحوه ی استفاده از اندام ها آگاهی داشته باشد تا ضمن بهره وری از این ساز هیچگاه به آن آسیب نرساند.
پس اولا باید از وجودشان غافل نبوده و بی استفاده نگذاشت و ثانیا بنا به اصل اعتدال، هنگام خواندن همگی را در شرایط معتدل یا حالت کاملا طبیعی و آزاد و مبنی بر آنچه آهنگ ها یا موضوع بیان موسیقایی طلب می کند به که رفت و از هر گونه فشار غیر طبیعی و عصبیتی پرهیز کرد تا عوارض و آسیب هایی پیشامد نکند.
طبعاً هر شیوه ی آموزشی و مکتب و سبکی که این قاعده یا نکات یاد شده را نادیده بگیرد نمی تواند سالم یا کامل تلقی گردد.

نکته ی 4
همچنان که در نوازندگی ابتدا با موضوع طرز قرار گرفتن پشت ساز یا در دست گرفتن آن مواجهیم، در خوانندگی نیز موصوع طریقه ی ایستادن یا نشستن حتی خوابیدن مطرح است که در صورت صحیح بودن، کمک می شود به درست خواندن.
در این خصوص باید گفت اگر پاها به اندازه ی طول شانه ها باز باشد و همه ی قسمت های بدن بر محور خطی عمود قرار گیرند و سر با زاویه ی 90 درجه روبرو سینه بر آمده واقع گردد، فرم مطلوبی است برای راحت خواندن.
فرم نشستن هم از این قاعده تبعیت می کند اگر چه بدن از ناحیه ی لگن زاویه ی 90 درجه پیدا خواهد کرد. حتی وضعیت خوابیدن نیز چنین است، با این فرق که محور خط افقی به خط عمودی مبدل می شود.
نکته 5
نواختن سازها همیشه با تمرین های ساده و کند و راحت شروع می شود تا هنرجو بتواند هم وضعیت کلی اندام های خود را تحت کنترل قرار دهد و هم بر آنچه می نوازد تسلط و ادراک لازم داشته باشد. این امر زمینه و شرایط مساعدی را برای اجرای تمرین ها و قطعات سنگین و پیچیده تر فراهم می آورد.
در خوانندگی نیز مشابهت دارد، هنرجو برای گرم کردن صدا که به دیگر سخن ورزآوری و آماده سازی مجموعه اعضا صوتی است، همچنین به منظور تحت نظارت درآوردن اوضاع اندام ها از باب فرم و نحوه عملکرد می باید در منطقه ی وسط وسعت صدا دهندگی با اجرای تمرین های ساده و آرام و کم نیرو کارش را آغاز نماید.
آن سان که نوازندگان سازهای بادی با نت های کشیده و در سازهای زهی با آرشه کشی و در سازهایی مانند پیانو با نواختن آهسته ی گام ها و در کوبه یی ها با ریز زدن تمرین های روزانه شروع می شود این آغازی منطقی و حکیمانه است
موضوع دیگری که بی ربط با مضمون فوق نیست آمادگی روحی خواننده در شروع تمرینات در هر مقطعی در هر مقطعی از کار است یعنی با نظر به دو اصل اعتقادی که بیشتر که بدان اشاره رفت خواننده می باید بر انجام تکالیف آموزشی خود احترام و قداستی قائل شود و در نتیجه بین آن و مشکلات فکری و روحی و دغدغه های احتمالی تفکیک به عمل آورد و هر یک را در جای خویش قراردهد و سعی کند تمرین نمودن و به خصوص اجرای برنامه ها و کنسرت ها را به دور از تاثیر هر گونه نگرانی و اضطراب و تحریکی انجام دهد و لذا این تسلط و کنترل و نظارت بخشی از قدرت هنری و توانمندی در حفظ خود از سوی هنرمند به شمار می رود
نکته 6
حفاظت و سالم تمامی اندام های صوتی تکلیف دیگری برای هر خواننده است آن گونه که یک نوازنده ی ویولنسل از ساز خود در شرایط مختلف آب و هوایی و مکانی به خوبی مراقبت می کند با پیش و پس از تمرین ها اقدامات نظافتی و ایمنی را به عمل میآورد یا یک پیانیست که مکلف است از دست و انگشتانش با دقت نگهداری نماید.
از آنجا که حنجره در جمع اعضا صوتی حساس و ظریف تر است و همواره در مسیر عبور هوا و سرماست و در معرض آسیب بیشتری می باشد. می توان گفت حساسیت خوانندگان در حفظ و مراقبت از ساز خود بیش از سایرین است.
به هر حال توصیه می شود از سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی الکلی و سرد و تمرین نمودن در هوای سرد و از سرفه های شدید و خشن و از تمرین های سنگین قبل از گرم کردن صدا و یا از فشارهای زیاد عصبی و از جیغ کشیدن و انجام حرکات خارج از کنترل اکیدا پرهیز شود تا منجر به خون ریزی تارهای صوتی و صدمه دیدن اعضاء در سیستم دستگاه صوتی نگردد.
بدانیم که گاهی آواز نخواندن و حتی صحبت نکردن و سکوت نمودن مناسب ترین راه حل برای رفع مشکلی یا برای پیشرفت بیشتری می تواند به حساب آید، مهم رعایت اصل اعتدال از درک حقیقت آن است.
اشتراک گذاری:
تصویر کاربر

نتایج جستجوی خط تولید

۱۴۰۰/۰۶/۲۷

مشاوره و راه اندازی خط تولید کود شیمیایی

گیاسا : اولین مرکز ارائه خدمات تولید کود شیمیایی و آلی با سلام در راستای تامین برترین نهاده های شیمیایی، کشاورزی جای خالی یک مرکز که خدمات مشاوره، فرمولاسیون و ساخت
رضا مقدم استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

کود گوگرد مایع ژله ای

برای اولین بار در ایران کود گوگرد مایع ژله ای تولید شده با فناوری HCLS (High Concentrate Liquid Sulfur) 🌱🌱گیاسا : اولین مرکز خدمات متمرکز تولید کودهای کشاورزی ❎ نسل
رضا مقدم استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

رنگ مخصوص تولید کود شیمیایی

گیاسا اولین مرکز خدمات تولید کودهای کشاورزی 🎎🍃🎎🍃🎎🍃🎎 تامین مکملهای تولید کود شیمیایی ☑️انواع رنگ پودری آب محلول مخصوص NPK پودری ☑️انواع رنگ مایع آب محلول مخصوص
رضا مقدم استان تهران
۱۴۰۱/۰۴/۲۵

آموزش آواز و گروه نوازی

آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد. نکته ی 1 بر شیوه تقلیدی گوشی یا سینه به سینه یی در فراگیری آواز نقدهایی شده که بی جا و بی
پیمان قدیری استان تهران
۱۴۰۰/۰۶/۰۵

شرکت ماشین سازی نمونه گرمسار

تولید کننده دیگ بخار و خط کامل پلاستو فوم تولید انواع مواد پز تولید آسیاب ساخت و تولید دیگهای بخار تولید انواع بلوکر مشخصات دیگ بخار : 1. نوع ورق A516 اوکراین 2.
ماشین سازی نمونه استان سمنان
۱۴۰۰/۰۴/۲۸

خرید و فروش فن و پروانه فن یخچال شانگهای پاورفول

انواع موتور فن و تیغ فن مخصوص یخچال بازرگانی نیکو نماینده رسمی فروش فن های AC و DC با دورهای متفاوت شرکت shanghai powerful electric شانگهای پاورفول چین درایران فروش
بازرگانی نیکو استان تهران
۱۴۰۰/۰۱/۳۰

ابزار تراش سبلان، لوازم اندازه گیری و تراشکاری

ابزار تراش سبلان ارایه کلیه لوازم اندازه گیری و تراشکاری براده برداری WWW.ATSABALAN.COM در ضمن این فروشگاه دارای انواع لوازم اندازه گیری Mitutoyo ژاپن CALIPER Digimatic،
رضاقربانی استان تهران
۱۳۹۹/۱۲/۲۷

فروش باغ و پرورش ماهی در استان البرز

فروش باغ و پرورش ماهی در استان البرز محیط باغ و انواع درختان میوه و حیات سازی پرورش ماهی با مجوزجهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی و سهمیه بک میلیون تخم چشم زده و تولید 18
حسین حمزه زاده استان البرز
۱۴۰۰/۱۲/۰۲

مشاوره راه اندازی خط تولید فوم سرد

گروه فنی صنعت فوم مجموعه ای دارای چند بخش در زمینه پلی یورتان می باشد. این مجموعه جهت پاسخ به سوالات مشتریان در خصوص تمامی مسائل مربوط به راه اندازی خط تولید فوم سرد،
سعید گودرزی استان تهران
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

کپی برش

برنا ابزارصدر بزرگترین تولید کننده دستگاه های: برش CNC هواگاز-پلاسما برش راسته بر هواگاز (رشته بر) برش CNC واترجت دستگاه های دریل CNC فرز و منبت کاری چوب و سنگ و
برنا ابزارصدر - سید محسن صدری استان تهران
۱۳۹۹/۱۱/۳۰

ابزار فرز منبت کاری چوب سنگ فلز

برش CNC هواگاز پلاسما پرتابل برش cnc ( قابل حمل) کپی برش برش راسته بر هواگاز (رشته بر یا تسمه بر) برش CNC واترجت ( برش با آب ) دستگاه های دریل cnc ( سوراخکاری
برنا ابزارصدر-سید محسن صدری استان تهران
۱۳۹۹/۰۸/۱۶

دستگاه شستشوی اتوماتیک مهر

دستگاه های ژلاتین شور یا اسید شور کار شستشوی ژلاتین مهرسازی و کلیشه سازی و همچنین شستشوی نایلوپرینت مهربرجسته را انجام میدهد دستگاه اسید زن شامل بدنه ضد آب و ضد خش ؛
سید سهیل استان تهران
۱۳۹۹/۰۸/۱۳

سازنده ماشین آلات کود کمپوست

شرکت فارس فارس کشت افزار کاوه با بیش از پنجاه سال سابقه در تولید ماشین آلات کشاورزی هم اکنون آمادگی خود را جهت ارائه انواع ماشین آلات خط تولید کود کمپوست گیاهی از جمله
رضا کاوه استان فارس
۱۳۹۹/۰۸/۰۹

طراح و تولید کننده درب های

شرکت صنایع ثمین فلز ایرانیان برترین طراح و تولید کننده درب های فرفورژه در ایران و خاورمیانه طراحی و ساخت درب های مدرن و کلاسیک درب های پارکینگی و نفرو، درب ویلایی،
شرکت صنایع ثمین فلز ایرانیان استان تهران
۱۳۹۹/۰۷/۲۶

ریخته گری قطعات فولاد و چدن

قطعه فولادفولادی داکتیل خاکستری چدن بوته قالب بیلت قالب شمش سنگ شکن.آلیاژی نایهارد mo40.ST37.ST52.CK45.CK60 قطعه ریزی قطعات فولاد و چدن در آلیاژ های مختلف
احسان بیگلری استان مرکزی
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

شرکت صبا سنگ شکن سازنده تاسیسات شن و ماسه وماشین آ

شرکت صبا سنگ شکن سازنده ماشین آلات معدنی وراهسازی وکشاورزی وساختمانی به مدیریت آقای محرم جدی همراه با کادر ورزیده با دانش فنی بالا واطلاعات روز دنیا درطی۲۶ سال سابقه
محرم جدی استان تهران
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

فروش انواع اینورتر

انواع اینورترهای INVT : CHE100 : کنترل برداری بدون سنسور و کنترلV/F (0.4kw-15kw ) کاربرد: صنایع نساجی - صنایع غذایی- ساخت کاغذ- ماشین کشش سیم- ماشین ابزار CHF100A :
adna sanat استان تهران
۱۳۹۹/۰۷/۱۲

گروه صنعتی شیان ، تولید و توزیع پوشال و خاک اره چو

گروه صنعتی شیان ، تولید و توزیع پوشال و خاک اره چوب های جنگلی تولید وتوزیع پوشال جهت مصارف در دامداریها؛مرغداریها؛استبل وباشگاه سوارکاری؛بوقلمون و.....کاملا استریل شده
سیدمهدی جعفریان استان تهران
۱۳۹۹/۰۷/۰۹

پمپ های اسلاری لاینر دار جهت انتقال دوغاب معدنی

تأمین کننده انواع پمپ های اسلاری لاینر دار جهت انتقال دوغاب و پالپ معدنی مورد استفاده در معادن و کارخانجات فراوری مواد معدنی از جمله انواع: - پمپ های گریز از
فرزین صدوق استان تهران
۱۳۹۹/۰۷/۰۹

دستگاه دانسیته سنج دوغاب (Marcy Scale)

تنها تأمین کننده دستگاه دانسیته سنج دوغاب (Marcy Scale) پکیج کامل شامل یک عدد دستگاه دانسیته سنج، پیمانه یک لیتری پلاستیکی مقاوم و 12 صفحه مدرج برای تعیین رنج وسیع
فرزین صدوق استان تهران
۱۳۹۹/۰۷/۰۵

کاشی و سرامیک صدیق و پاسارگاد سرام اباده

نمایندگی انحصاری صادرات مجتمع کاشی و سرامیک صدیق سرام آباده و پاسارگاد سرام آباده با در اختیار داشتن کادری مجرب ، آماده ارائه خدمات عرضه بدون واسطه کاشی و سرامیک به
امیر محمد اطمینان استان فارس
۱۳۹۹/۰۷/۰۳

خط تولیدH-I-T

برنا ابزارصدر بزرگترین تولید کننده دستگاه های: برش CNC هواگاز-پلاسما برش راسته بر هواگاز (رشته بر) برش CNC واترجت دستگاه های دریل CNC فرز و منبت کاری چوب و سنگ و
برنا ابزارصدر - سید محسن صدری استان تهران
۱۳۹۹/۰۶/۲۱

ترانسدیوسر جریان، ترانسدیوسر ولتاژ، ترانسدیوسر

الکترو تالی با 20 سال سابقه فعالیت در زمینه واردات و پخش انواع لوازم برقی و صنعتی ، اتوماسیون صنعتی ، الکترونیک صنعتی و برق صنعتی همراه با کادری فعال و مجرب آماده همکاری
الکترو تالی استان تهران
۱۳۹۹/۰۶/۱۹

بالانس چرخ-لاستیک درآر-مولد باد نیتروژن-میزان فرما

(شرکت موتور اسکان خودرو فعال در زمینه تولید ، فروش، صادرات، واردات انواع تجهیزات تعمیرگاهی خودرو) 1- بالانس چرخ درجا RM166 : از قابلیت های دستگاه بالانس چرخ درجا
موتور اسکن خودرو موتور اسکن خودرو استان تهران
۱۳۹۹/۰۶/۱۹

دیاگ پرتابل - مولتی تستر - انژکتور شور - تستر باتر

شرکت موتور اسکن خودرو تولید و وارد کننده تجهیزات تعمیرگاهی خودرو دیاگ پرتابلV-Scan قابلیت های دستگاه : سیستم عامل ویندوز صنعتی Win CE6.0 دارای میکروپروسور بسیار
موتور اسکن خودرو موتور اسکن خودرو استان تهران