دسته بندی
استان و شهر

آموزش موسیقی کر

توجه:

این آگهی منقضی شده است و به همین دلیل اطلاعات تماس آگهی دهنده نمایش داده نمی‌شود.

هشدار پلیس: لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
آموزش موسیقی کر
آموزش موسیقی کر
آموزش موسیقی کر
آموزشگاه موسیقی پیمان
www.peyman-music.com
یک گروه کُرال یا گروه هم‌سرایان، گروهی موسیقیایی متشکل از خوانندگان است. البته باید در نظر داشت موسیقی کرال، به قطعاتی گفته می‌شود که برای اجرای چنین گروهی نوشته می‌شود. به گروهی از خوانندگان که اجرای گروهی دارند، گروه کر یا گروه هم‌سرایان گفته می‌شود. اصطلاح گروه کر غالبا به گروه‌های وابسته به کلیسا اطلاق می‌شود؛ (فارغ از این که جزء اعضای اصلی گروه کر هستند یا نه)، و دسته دوم به گروه‌هایی اشاره دارد که در سالن‌های کنسرت یا تئاتر به اجرا می‌پردازند. البته این تفاوت چندان سخت‌گیرانه نیست. اصطلاح "کر" در شکلی دیگر به معنای زیرمجموعه‌ای از اجرای دسته‌جمعی به کار می‌رود. بدین‌ترتیب ممکن است به عباراتی مانند "کر سازهای بادی-چوبیِ" ارکستر، یا "کرهای" گوناگون مجموعه‌ای از صداها یا سازها در ساخته‌ای پلی‌کرال بربخوریم. در اوراتوریوهاو مس‌های معمول سده‌های هجدهم تا بیست و یکم، از واژه گروه کر یا همسرایان برای نشان دادن وجود بیش از یک خواننده در هر بخش برای مقایسه با کوارتت تک‌خوان‌هایی نیز که در این کارها وجود دارد، به کار می‌رفته و می‌رود.
رهبری گروه های کر:
رهبری گروه‌های کر غالبا توسط یک رهبر ارکستر یا کُر‌مایْستِر (رهبر گروه کر) انجام می‌گیرد. اغلب گروه‌های کر شامل چهار بخش هستند تا خواندن را در هارمونی چهاربخشی انجام دهند. اگرچه در صورتی که خواننده‌هایی برای خواندن بخش‌های بیشتر وجود داشته باشد، هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد بخش‌های ممکن وجود ندارد. به عنوان مثال، توماس تالیس موتتی ۴۰ بخشی با نام Spem in aliumبرای هشت گروه کر با پنج صدا برای هر گروه نوشت؛ و یا قطعه Stabat Mater اثر کشیشتف پندرتسکی، برای سه گروه کر با ۱۶ صدا برای هر گروه نوشته شده است؛ یعنی در مجموع ۴۸ بخش. علاوه بر چهار بخش، سه، پنج، شش و هشت بخش از معمول ترین تعداد بخش‌ها در یک گروه کر هستند. گروه‌های کر هم توانایی خواندن با همراهی ساز را دارند و هم بدون آن. آواز بدون آکومپانیمان، آواز آکاپلا نام دارد (اگرچه هیئت مدیره انجمن کرال آمریکا (ACDA) این نوع استفاده از آکاپلا را به معنای عدم همراهی مناسب نمی‌داند، چرا که آکاپلا اشاره به آوازی دارد که در "کلیساها" اجرا می‌شود و امروزه آواز بدون همراهی موسیقیایی بیشتر حالتی سکولار و غیرمذهبی دارد). سازهای همراهی‌کننده گروه کر می‌توانند گستره بسیار متفاوتی داشته باشند؛ از یک ساز گرفته تا یک ارکستر کامل. برای تمرینات گروه کر معمولا از یک پیانو یا ارگ استفاده می‌شود، حتی اگر سازهای متفاوتی برای اجرا در نظر گرفته شده باشد و یا گروه کر در حال تمرین قطعات بدون ساز باشد.
انواع گروه‌های کر
گروه‌های کر مختلط (صداهای مردان و زنان). این نوع را می‌توان معمول‌ترین گروه کر دانست که معمولا شامل چهار صدای سوپرانو، آلتو، تنور و باس است که غالبا از آن با شکل مخفف SATBیاد می‌کنند. بیشتر اوقات یک یا دو صدا به دو گروه تقسیم می‌شود؛ به عنوان مثال زمانی SSAATTBBداریم که هر صدا به دو بخش تقسیم شود و SATBSATBهنگامی پیش می‌آید که گروه کر به دو گروه چهاربخشی نیمه مستقل تقسیم شده باشد. گهگاه صدای باریتون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این صورت آن بخش توسط باس‌هایی که توانایی اجرای محدوده فراتر از باس را دارند اجرا می‌شود (و آن را به شکل SATBarBنشان می‌دهند). در گروه‌های کر کوچکتر که مردان کمتری در اجرا شرکت دارند، با تنظیمی متفاوت متشکل از بخش‌های: سوپرانو، آلتو و باریتون (SAB)، گروه اندک مردان می‌توانند تنها در یک بخش به خوبی نقش باس‌ها و تنورها را بر عهده گیرند.
گروه کر مردان، متشکل از صداهای SATBهمانند آنچه در گروه کر مختلط وجود دارد، با این تفاوت که پسران بخش بالایی را می‌خوانند (که آنها را تریبل یا سوپرانوی پسرانه[می‌خوانند) و مردان نیز بخش آلتو را به شکل فالستو می‌خوانند که به این نوع صدا کنترتنورمی‌گویند. این شکل از گروه کر معمولا در کلیسای جامع انگلیس یافت می‌شود.
گروه کر زنان، که معمولا شامل دو بخش از صداهای سوپرانو و آلتو است که غالبا با شکل کوتاه‌شده‌ی SSAAنشان داده می‌شود. و یا ممکن است گروه شامل سوپرانو I، سوپرانو IIو آلتو باشد که در آنصورت SSAخوانده می‌شود.
گروه کر مردانیا همسرایان مرد، که معمولا از دو تنور، یک باریتون و یک باس تشکیل می‌شود، که غالبا آن را به شکل TTBBنمایش می دهند (و یا ATBB، در صورتی که بخش بالایی در محدوده صدایی آلتو به شکل فالستو خوانده شود. ممکن است فرم ATBBدر بعضی از آثار موسیقیایی کوارتت باربرشاپ مشاهده شود).
گروه کر بچه‌ها که غالبا دوبخشی (SA) و سه بخشی (SSA) است و گاهی صداهای بیشتری نیز دارد. این شامل گروه‌های کر پسران نیز می‌شود.
گروه‌های کر را بر پایه نهادی که گروه در آنجا به فعالیت می‌پردازد نیز، دسته‌بندی می‌کنند:
گروه‌های کر کلیسا
گروه‌های کر دانشگاهی و دانشکده‌ای
گروه‌های کر جمعی (متشکل از کودکان یا بزرگسالان)
گروه‌های کر حرفه‌ای مستقل، (مانند: گروه Anúna) و یا گروه‌های با پشتیبانی دولت (مانند: خوانندگان BBC، گروه ملی کر مجلسی ایرلند، گروه کر مجلسی کانادا، گروه کر رادیو سوئد)
گروه‌های کر مدرسه‌ای
گروه‌های کر اشاره‌گر (متشکل از اعضای ناشنوا یا شنوا) که از زبان اشاره به جای صدا استفاده می‌کنند.
گروه‌های کر ترکیبی آوازی و اشاره‌گر که هم از زبان اشاره و هم آواز استفاده می‌کنند و برای هدایت گروه از مربی حرکات و مدیر موسیقی کمک گرفته می‌شود.
برخی از گروه‌های کر را بر اساس موسیقی‌ای که اجرا می‌نمایند، دسته‌بندی می‌کنند، مانند:
گروه های کر سمفونیک
گروه‌های کر باخ
گروه‌های کر جز آوازی
گروه‌های کر نمایشی که اعضای گروه در آن می‌رقصند و می‌خوانند، که غالبا تا حدی شبیه به اجراهای موزیکال است.
گروه‌های کر Gospel
آرایش اعضا بر روی صحنه:
درباره چگونگی آرایش بخشهای مختلف اعضای گروه کر بر روی صحنه، مکتبهای فکری گوناگونی وجود دارد. در گروههای کر سمفونیک، معمول است گروه در پشت ارکستر، مطابق با چیدمان استاندارد گروه سازهای زهی، یعنی از زیرترین تا بم ترین صدا و از چپ به راست قرار گیرند. هرچند این چینش به هیچ وجه جهان‌شمول نیست. در قطعاتی که پیانو ساز همراهی‌کننده است و یا آواز آکاپلا، به طور معمول مردان در قسمت عقب و زنان جلوی آنها قرار می‌گیرند. البته برخی از رهبران ترجیح می‌دهند باس‌ها پشت سر سوپرانوها قرار گیرند، با این استدلال که صداهای بیرونی باید یکدیگر را تعدیل کنند.
در گروه‌های کر حرفه‌ای‌تر، غالبا تمام گروه‌های صدایی به صورت مختلط قرار می‌گیرند. طرفداران این شیوه، علت استفاده از آن را در این نکته می‌دانند که هر خواننده در گروه می‌تواند آسان‌تر صدای دیگر اعضا را شنیده و صدای خود را با آنان وفق دهد، ولی در این صورت از هر خواننده انتظار می‌رود کمتر به دیگر اعضای بخش خود وابسته باشد. مخالفان این روش اعتقاد دارند با این آرایش تفکیک مکانی هر خط صدا از بین رفته که خود یک ویژگی ارزشمند برای شنوندگان به شمار می‌آید. از سوی دیگر این کار باعث حذف رزونانس محلی شده که کاهش حجم موثر گروه کر را در پی دارد.
در آثار موسیقیایی که دو یا چند گروه کر در آن شرکت دارند، معمولا اعضای هر گروه کر با یکدیگر هستند، و گاهی به شکلی معنی‌دار از یکدیگر جدا می‌گردند؛ به ویژه در اجراهای موسیقی قرن شانزدهم. برخی از آهنگسازان عقیده دارند که گروه‌های کر حتما باید از هم تفکیک شوند؛ مانند رکوئیم جنگ اثر: بنجامین بریتن. در این میان، فاصله خوانندگان از یکدیگر نیز مورد توجه بوده است. مطالعات صورت‌گرفته در این زمینه نشان داده‌اند نه تنها آرایش حقیقی، بلکه مقدار فضای پهلویی و فراگیر، دریافت صدا را برای آوازخوانان و شنوندگان تحت تاثیر قرار می‌دهد.
مهارت‌های مورد نیاز خوانندگان گروه کر:
خواننده‌های گروه کر از نظر توانایی‌ها و اجراهایشان بسیار متفاوتند. بهترین خواننده‌های یک گروه کر (در مقایسه با دیگر اعضا) از مهارت‌های زیر برخوردارند:
دقت در خواندن نت خواسته شده (با زیر وبم درست و ژوست)، به همراه تمبر (رنگ) صدایی که مکمل دیگر خواننگان باشد؛
دقت در خواندن با حجم کنترل‌شده صدا که با نشانه‌های دینامیکی مشخص‌شده در برگه نت یا تعیین‌شده توسط رهبر، و پرهیز از خواندن با صدای بلند که به شکل محسوسی به عنوان صدایی انفرادی از میان بخش خود شنیده شود؛
دیدخوانی بسیار روان؛
دقت در خواندن و تلفظ و رعابت سبک تلفظی که مربی زبان تعیین کرده است، در هر زبانی که می‌خواهد باشد. این مورد شامل: بیان صحیح، زمان بندی درست واکه (مصوت) های ساده و مرکب و قراردهی درست صامت ها؛
درک و تفسیر موسیقی و بازتاب آن درک در تولید صدایی آن اثر؛
کاملا آماده و گوش‌به‌زنگ بودن برای مدتی طولانی، و نظارت دقیق بر آنچه در جلسه تمرین یا اجرا می‌گذرد؛
نظارت هر فرد بر چگونگی خواندن خود، یافتن اشتباهات و تلاش برای تصحیح آنها به مرور زمان؛
پذیرش راهنمایی و پیشنهادهای دیگر اعضای گروه به نفع کل گروه، حتی هنگامی که خواننده از نظر زیبایی‌شناسی با آن نکات موافق نیست؛
ارائه صدایی سالم و خوشایند با به کارگیری شگردهای مناسب آوازی؛
خواندن با استفاده از مصوت‌ها و ردیابی صداها برای انطباق با گروه؛
در این میان، خوانندگانی که گوش مطلق دارند هنوز نیازمند مهارت‌های دیگری هستند؛ از جمله: خواندن قطعه در گامی متفاوت از گام اصلی قطعه؛ چرا که گروه‌های کر معمولا قطعات را در حالت ترنسپوز‌شده می خوانند؛ هماهنگی با گروه، حتی در مواردی که گروه به صورت نامحسوسی از فرکانس مرجع تغییر تنالیته می‌دهد؛ دادن گام یا نواک آغازین به گروه که قطعه با آن آغاز می‌شود، که معمولا در قطعات بدون همراهی روی می‌دهد.
تهران میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر روبروی قنادی لادن طبقه بالای پیانو پل طبقه سوم
تلفن : 02122702823
02122754781
فکس : 02122704641
همراه : 09125096653
پست الکترونیک :
ghadiripeyman@ymail.com
amoozeshgahpeyman@gmail.com
www.peyman-music.com

اشتراک گذاری:
تصویر کاربر

نتایج جستجوی آموزشگاه موسیقی

۱۳۹۶/۰۴/۱۰

آموزش سه تار

آموزش سه تار آموزش سه تار آموزش سه تار آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که آن را با ناخن انگشت اشارهٔ دست
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۶/۰۴/۱۰

آموزش گیتارفلامنکو

آموزش گیتار کلاسیک 09125096653 آموزش گیتار کلاسیک 09125096653 آموزش گیتار کلاسیک 09125096653 آموزش گیتار کلاسیک 09125096653 ویولن ویلنسل دف تنبک طبلا درامز ساز دهنی آواز
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

برگزاری دوره های ویژه آواز پاپ و کلاسیک

برگزاری دوره های ویژه آواز پاپ و کلاسیک برگزاری دوره های ویژه آواز پاپ و کلاسیک آموزشگاه موسیقی پیمان دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

بیوگرافی استاد پیمان قدیری

آموزشگاه موسیقی پیمان دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیوگرافی استاد پیمان قدیری بیوگرافی استاد پیمان قدیری استاد پیمان قدیری در سال 1356
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

آموزش آواز

آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com آموزش آواز آموزش آواز آموزش آواز آواز ایجاد موسیقی به واسطه حنجره است که بخش موسیقی آوازی را در بر میگیرد. نکته ی 1 بر
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

آموزش دف/آموزشگاه موسیقی پیمان

آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com دفّ، یکی از سازهای کوبه‌ای در موسیقی ایرانی است که شامل حلقه‌ای چوبی است که پوست نازکی بر آن کشیده‌اند و با ضربه‌های انگشت
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

آموزش موسیقی کر

آموزش موسیقی کر آموزش موسیقی کر آموزش موسیقی کر آموزشگاه موسیقی پیمان www.peyman-music.com یک گروه کُرال یا گروه هم‌سرایان، گروهی موسیقیایی متشکل از خوانندگان است.
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

www.peyman-music.com

آموزشگاه موسیقی پیمان دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش گیتارفلامنکو آموزش گیتار پیک استار آموزش گیتار کلاسیک آموزش پیانو و
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۲/۳۰

آموزش گیتار کلاسیک

آموزش گیتار کلاسیک آموزش گیتار کلاسیک آموزش گیتار کلاسیک آموزشگاه موسیقی پیمان اساتید آموزشگاه موسیقی پیمان و همینطور کادر مدیریت آن همگی ازدانش آموختگان رشته موسیقی
پیمان قدیری استان تهران
۱۳۹۵/۱۰/۳۰

روکش چرم درب و دیوارکوب چرمی، ضد صدا (عایق صوتی)در

شرکت چرم فاطیما با مدیریت مهندس محمود فراهانی با بهره گیری از بهترین نوع چرم( مالزی ،ترک، چین و ایران) در 200 طرح و رنگ متنوع با هدف ایجاد آگوستیک و عایق صوتی سازگار
محمود فراهانی استان تهران
۱۳۹۵/۱۰/۳۰

درب ضد صوت (ضد صدا)، عایق صوتی درب و دیوار، آکوستیک

شرکت چرم فاطیما با مدیریت مهندس محمود فراهانی با بهره گیری از بهترین نوع چرم( مالزی ،ترک، چین و ایران) در 200 طرح و رنگ متنوع با هدف ایجاد آگوستیک و عایق صوتی سازگار
محمود فراهانی استان تهران
۱۳۹۵/۱۰/۲۱

آموزشگاه موسیقی آزاده

بزرگترین و بهترین مرکز آموزش سازهای موسیقی ایرانی و کلاسیک در شرق تهران ارائه دهنده دوره های مدرسه عالی رویال کانادا با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد
علی محمدی استان تهران
۱۳۹۵/۰۹/۱۵

آموزش سنتور در غرب تهران (آموزشگاه موسیقی کهکشان)

آموزش سنتور زیر نظراساتید برجسته موسیقی،تحصیلکرده رشته موسیقی،با سابقه ده سال آموزش و اجرای کنسرت های متعدد در داخل و خارج از کشور،همکاری با گروه های بزرگ موسیقی در
آموزشگاه موسيقي كهكشان استان تهران
۱۳۹۵/۰۸/۲۷

آموزش گیتار الکتریک و آگوستیک، غرب تهران

آموزش گیتار الکتریک و آگوستیک در برترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران آموزشگاه موسیقی کهکشان با مجوز رسمی از وزارت ارشاد با سالها تجربه و سابقه درخشان برگزیده جشنواره
sh a استان تهران
۱۳۹۵/۰۷/۲۸

پکیج کامل طرحهای لایه باز آموزشگاه موسیقی PSD لایه

با سلام عرضه شده در اولین فروشگاه گرافیک www.artp30.com برای اولین بار در ایران، مجموعه ارزشمند بانک طرحهای مشاغل و اصناف مختلف توسط گروه Artp30 طراحی و آماده
آرت پی سی گرافیک استان تهران
۱۳۹۵/۰۵/۱۰

آموزش و تدریس خصوصی گیتار الکتریک,کلاسیک

1-الکتریک:اموزش بلوز/راک/هاردراک/کلاسیک راک/گرانج/پروگرسیو راک /هوی متال(دث متال-ترش متال-بلک متال و...) آموزش به صورت اکادمیک و از ریشه تئوری موسیقی غرب یاد داده
بهنام دبستانی زاده استان فارس
۱۳۹۵/۰۳/۲۶

آموزشگاه موسیقی نغمه دل

آموزشگاه موسیقی درجه یک نغمه دل آموزش کلیه ساز ها و آواز دارای مجوز رسمی درجه یک توسط اساتید مجرب فارغ التحصیل موسیقی آموزش موسیقی به کودکان با روشهای نوین آموزش
آموزشگاه موسیقی نغمه دل استان تهران
۱۳۹۵/۰۳/۲۱

آموزشگاه موسیقی درجه یک نغمه دل

آموزشگاه موسیقی آموزش کلیه ساز ها و آواز دارای مجوز رسمی درجه یک توسط اساتید مجرب فارغ التحصیل موسیقی آموزش موسیقی به کودکان با روش های جدید و نوین آموزش سازدهنی
آموزشگاه موسیقی نغمه دل استان تهران
۱۳۹۵/۰۱/۲۶

آموزش و تدریس سه تار و تار در کرج

آموزش و تدریس سه تار و تار یک جلسه رایگان مبتدی ، پیشرفته خصوصی ، نیمه
amoozesh taarosetaar استان البرز
۱۳۹۵/۰۱/۰۳

آموزش خصوصی کیبورد، ارگ و پیانو در تهران

آموزش خصوصی کیبورد و پیانو در تهران ( بزرگسالان - کودکان ) 09120214603 آموزش پایه ای سلفژ و تئوری کامل موسیقی در تهران آموزش موسیقی هم به صورت گوشی و هم از روی نت در
پارسا آزاد استان تهران
۱۳۹۵/۰۱/۰۳

آموزش خصوصی ویولن آکادمیک در تهران

آموزش خصوصی ویولن آکادمیک ( سنتی، کلاسیک ) در تهران 09120214603 بزرگسالان - کودکان - خردسالان آموزش پایه ای سلفژ و تئوری کامل موسیقی آموزش موسیقی هم به صورت گوشی و هم
پارسا آزاد استان تهران
۱۳۹۵/۰۱/۰۳

آموزش خصوصی آهنگسازی،تنظیم آهنگ در تهران

آموزش خصوصی آهنگسازی، تنظیم آهنگ در تهران ( پاپ، رپ، کلاسیک ) 09120214603 آموزش پایه ای سلفژ و تئوری کامل موسیقی آموزش موسیقی هم به صورت گوشی و هم از روی نت آشنایی و
پارسا آزاد استان تهران
۱۳۹۴/۱۱/۱۷

آموزشگاه موسیقی سارین

آموزشگاه موسیقی سارین آموزش تار آموزش سه تار آموزش ستور آموزش ارگ آموزش پیانو اموزش گیتار اموزش ویولن آموزش سازدهنی اموزش دف آموزش تمبک اموزش کمانچه آموزش
آموزشگاه موسیقی سارین استان تهران
۱۳۹۴/۰۷/۲۲

آموزش و تدریس سه تار و تار در کرج

آموزش و تدریس سه تار، آموزش و تدریس تار یک جلسه رایگان:آموزش مقدماتی، آشنایی با مبانی و مشاوره..مبتدی
amoozesh taarosetaar استان البرز
۱۳۹۴/۰۶/۰۸

آموزشگاه موسیقی داروک

به نام خالق زیباییها موسیقی،بیان خوش آهنگ زندگی است (موتزارت ) آیا می دانید موسیقی باعث : بالابردن اعتماد به نفس توسعه وبزرگترشدن قسمت چپ مغز به راه انداختن
موزیک داروک استان تهران